A könyv az iskolaévre felosztott negyven, az egyházi év aktuális gondolatait követő gyermek-prédikációs anyag. Az egyes órák közölt anyaga nem kidolgozott beszéd, csak bő vázlat, ami a gyermeki nyelv és mentalitás szerint készült. A szónok számára indításokat ad és új meglátásokhoz segíti. Lehetőséget nyújt, hogy színesen, hangulatosan adja elő és pedagógiai tapasztalatai, invenciói alapján igazán sikeres gyermekprédikációkat készítsen.
A negyven óra anyaga:
Szeptember
1. Veni Sancte; 2. Ismerkedés; 3. Az „A“ betű (Olvasás); 4. A szent számológép, a rózsafüzér (Számtan)
Október
5. A hittantanulás (Beszélgetés); 6. Márványba és homokba… (Írás); 7. Egy az Isten (Számtan); 8. Az Isten keze meg a mienk (Olvasás)
November
9. Az utolsó betű (Olvasás); 10. Temetőnk (Környezetismeret); 11. A mennyország (Földrajz); 12. A pokol (Földrajz)
December
13. A természet könyve (Olvasás); 14. A szent Három (Számtan); 15. A nád meg a tölgy (Növénytan); 16. Karácsonyi levél Jézuskának (Fogalmazás)
Január
17. A vendégfogadás (Osztályfőnöki óra); 18. A karácsonyi ajándék (Beszélgetés); 19. Hogyan játsszunk? (Játékóra); 20. Miért kell résztvennünk a szentmisén (Beszélgetés)
Február
21. A szeretet (Beszélgetés); 22. A Lourdes-i jelenés (Történelem); 23. A testhelyzetek (Testnevelés); 24. Az emberi nyelv (Biológia)
Március
25. Miért szent nap a vasárnap? (Történelem); 26. A hóvirág (Növénytan); 27. Jézus érettünk vérrel verítékezett (Történelem); 28. Jézust érettünk megostorozták (Történelem)
Április
29. Jézust tövissel koronázták (Történelem); 30. Jézus a keresztet hordozta (Történelem); 31. Az ibolya (Növénytan); 32. Az igazmondás (Beszélgetés)
Május
33. A konkoly (Növénytan); 34. A papok (Beszélgetés); 35. Hogyan szólítsuk pajtásainkat? I. (Udvariassági óra); 36. Hogyan szólítsuk pajtásainkat? II. (Udvariassági óra)
Június
37. A halász meg a horgász (Környezetismeret); 38. A szem (Biológia); 39. A törvény (Beszélgetés); 40. A vakáció (Osztályfőnöki óra)